siedziba firmy
| ul. Twardowskiego 65
12 300 40 00
dział sprzedaży
| ul. Twardowskiego 65
12 300 40 10
terenowy dział sprzedaży
| ul. Republiki Korczakowskiej 21
12 300 40 19
dział obsługi posprzedażowej
| ul. Twardowskiego 65
12 300 40 50
Napisz wiadomość
Contact person
Renata Sendor
530 782 772
kierownik działu sprzedaży
Contact person
Daniel Mazur
514 047 335
specjalista ds. sprzedaży
Contact person
Monika Iwan
666 604 570
specjalista ds. sprzedaży
Contact person
Kinga Trąbińska
509 501 240
specjalista ds. sprzedaży
Copyright © 2024 - Grupa Deweloperska START
Blog
Wróć
Art Branding, czyli dlaczego dzieła sztuki coraz częściej pojawiają się w przestrzeni komercyjnej
10 maja 2019

Człowiek od samego początku tworzył sztukę, począwszy od malunków ściennych w jaskiniach. Z czasem owe dekoracje nabierały rozmaitych form, jednak sztuka w przeróżnym wydaniu towarzyszyła człowiekowi od zawsze. Mariaż sztuki z przestrzenią komercyjną i mieszkaniową jest obecny na polskim rynku od niedawna i wciąż stanowi nowość i pole do eksploracji . Na rynku wydawniczym całkiem niedawno, bo w 2016 roku, pojawiła się pierwsza, obszerniejsza publikacja, rozjaśniająca meandry tej części wspólnej dla sztuki i przestrzeni użytkowej. Autorem książki jest Igor Gałązkiewicz, a pozycja nazywa się nie inaczej jak po prostu „Art Branding”.

Art branding, bo tak ów związek się nazywa fachowo, to wszystkie działania, które wiążą się z promowaniem marki firmy poprzez sztukę. Zakres jest tu bardzo rozpięty – od malarstwa i sztuk plastycznych, poprzez street art, fotografię, film, architekturę, design, muzykę aż po modę. Zjawisko art brandingu jest zjawiskiem globalnym i jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji. Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, nigdy też nie determinowała jej wizerunku i nie dookreślała jej w takim stopniu.

Tego rodzaju mariaż artystów i ludzi biznesu przynosi obopólne korzyści. Model wzajemnej współpracy oparty na promocji, poparciu i szeroko rozumianej reklamie funkcjonuje już od czasów renesansu. Mowa tu o wszelkiego rodzaju mecenatach. Mecenas, promując i wspierając , głównie finansowo, utalentowanych artystów, budował swój wizerunek znawcy, eksperta, konesera sztuki, co w wielu kręgach było i jest do tej pory dobrze postrzegane. W obecnych czasach model mecenatu uległ ewolucji dostosowując się do realiów i potrzeb, jednak główna idea, opierająca się na współpracy artystów i ludzi biznesu pozostała bez zmian.

Przede wszystkim dzięki takiej współpracy, wizerunek firmy zyskuje na znaczeniu. Marka zostaje postrzegana nie tylko jako ta ceniąca jakość i estetykę, ale także jako ta, która nie boi się nowych rozwiązań, wyzwań, wykracza poza konwenanse, przełamuje bariery. W dzisiejszych czasach cechy te postrzegane są jako zalety – otwartość, innowacyjność, kreatywność, ciągłe poszukiwanie niekonwencjonalnych rozwiązań. Ponadto współpraca z artystami podczas kampanii reklamowych może wpłynąć na lepsze wyniki reklam i lepszą rozpoznawalność marki.

Zjawisko art brandingu pozytywnie wpływa na wizerunek firmy zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Sztuka we wnętrzu komercyjnym ma korzystny wpływ na pracowników danego pomieszczenia. Inspiruje, podnosi kreatywność, a jednocześnie działa uspokajająco, redukując poziom stresu wśród pracowników.

Reasumując - dzieła sztuki pozwalają na tworzenie komunikatu. Z tego powodu wiele firm wykorzystuje je do budowania swojego wizerunku. Wszystkie przedmioty, a więc również i wytwory artystyczne jak obrazy, rzeźby czy fotografie „mówią o danej firmie”, tj. charakteryzują ją, ukazują wartości, a także status materialny.

Copyright © 2024 - Grupa Deweloperska START